rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

dialah insan terstimewa ku


assalamualaikum, hai korang apa khabar ;)
siapa insan yg bertuah tu ?? hehe :D siapa yg bertuah tu ~
dia hanyalah seorang pengawal keselamatan di kawasan rumah saya... eh! rumah saya ada pengawal ke ?? tak lah saya tidak sekaya itu,, xD
em,, kan saya ada cakap kan yang saya duduk kat kuarters pekerja kat sayong,, ehm2 korang tak ingat ke,, tekan sini , saya syorkan buka kat new tab je lah ye,, blog saya ni tak auto ke new tab harap maklum,, tab2 teringat pulak samsung galaxy tab,, hoho sape baik belikan untuk saya ^-^..


sambung cerita~~
pengawal keselamatan (dia), selalu menceriakan saya setiap pagi,, tak kira lah mood saya baik ke buruk ke,, tetap akan bertambah ceria.. :) saya suka sangat..
dia akan cakap "akak~~~" setiap pagi dengan senyumannya..
siapa je kan yg tak tersipu-sipu malu hehe xD
(masa ni sekolah rendah je ,,,)

sampailah suatu hari,, ayah saya kata yg dia dah meninggal dunia,, saya pun sedih sangat2 tak ada lagi yg dapat ceriakan saya setiap pagi..
al-fatihah untuk beliau (arwah Md. Esa) semo
ga dalam ingatan kita.

pada masa tu dia ada shif daripada 7 malam sampai 7 pagi. lepas habis waktu kerja, dia sarapan sekejap kat kantin seperti biasa,, dia balik rumah,, dan kena batuk-batuk ~bunyi orang berdehem~ (dia sakit asma) pastu,, isteri dia ada kat situ,, makin lama bunyi tu dah tak ada,, isteri dia ingat dia tidur,, tapi rupa-rupanya,, tidur buat selama-lamanya..

apa yg buat ramai tak percaya tu,, dia bersarapan seperti biasa dan tak ada apa-apa pun yg berbeza kat dia tapi Allah lebih sayangkan dia kan,,
Ya Allah tabahkan lah hati ku ini, Ya Allah..
sejak tu, saya lebih menghargai orang yg dekat dengan saya.. mesti korang dah bosan dengan ayat ni,, tapi saya tetap nak cakap jugak,, setiap yang berlaku ada hikmah ye ..

semoga dapat diberikan ikhtibar~
sayonara.. ^-^

0 o oo komen: