rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Hari Raya

hari raya sudah mahu tiba jom kita berseronok.. siapa2 yg nk join boleh telefon saya 6ber nyer
xxxxxxxxxx telepon jgn tk tepon pulak k.. cerita pasal raye, saya ada satu cerita tentang ari raye
tapi saya saran kan orgg yg tak suka cerita yg menyedihkan jgn baca ok

ceritanya bermula bergini...

masa tu hari raya pertama (taon lepas) kita orang sekeluarga+ keluarga atuk saye, biaalah enjoy2 mintak2 duit raye seronok sangat,,,, tapi dalam satu kesenorokkan tu pasti ada kesdihan yg dtng tak diundang betul tak sbab...

tiba2 je rumah atuk saya di gembarkan dgn kejadian yg berlaku kat depan rumah... saya dengar bunyi org menangis dan ssaya tau itu suara sepupu saya yang bernama abdul (nama samaran je) dan saya pun terus keluar... nak tau tak saya nampakape?

saya nampak kaki abdul ni berdarah kat bahagian antara buku lali ngan tapak kaki (sorry la saya tak tau tempat tu namanya ape) darah tu keluar banyak la juga.. ayh dia pun terus tengok n dia kata dalam juga luka tu n dia pun tanyer bagaimana ini semua boleh berlaku???

mak cik saya pun bukak cerita...
dia kata begini.. mak cik saya tu nk pergi kedai naik motor n biasalah budak2 kan kejar2 nak naik jugak kan. so sepupu saya yg lagi sorang ni naik dengan lancar sebab dah biasakan. tapi tak utk abdul sebab dia tak biasakan. kaki dia terus tersepit kat celah rantai kat motor tu.. n mok de saya pun terus jalan jer sebab tak perasan ada abdul kat belakang.. pas tu abdul ni terus cakap BERHENTI pas tu mak cik saya terus berhenti n tengok kaki abdul ni dah berdarah..

pas tu kita orang terus hantar pergi klinik..

THE END

0 o oo komen: