rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

kucing

semalam ada kucing datang kat saya, tiba2 je dia terus baring macam ulat gendon kat sebelah saya. pelik betullah kucing ni. warna kucing ni hitam n putih, belang2 tapi bukan harimau tau eh harimau belang kuning oren n hitam kan. salah pulak.. belang dia macam ni putih kat seluruh badan tapi hitam kat kaki, empat2 kaki dia n kat tengkuk sikit n kat atas kepala dia. kucing ni baring terus tidur. tak sedarkan diri langsung, tidur mati kot.. kucing ni macam menagih simpati pulak kat saya. tapi memang muka dia memang nampak kesian dengan muka sedih dia tu.
kucing ni tak pastilah jantan ke betina tapi kalau tengok perut dia yang besar tu macam betina ya maybe buntingkan.. ooo ye patutla asyik tidur je bunting.. tak jauh dari tempat saya duduk ada seekor lagi kucing bersam anak2 nya .. dok jilat2 bulu dia kat tepi tu.. macam tak ada kerja lain pulak tapi itu memang kerja dia pun kan.. anak dia ada 3 ekor.. semua comel2 gitu.. tiba2 pulak sikap kasih sayang kat kucing timbul pulak.. kalau la semua orang sayang kat kucing mesti tak akan berlaku kes2 orang buamg kucing kat tepi jalan kan.. alangkah bagusnya..

0 o oo komen: